Love is...

8 maart 2024 - Cape St Francis, Zuid-Afrika

My goodness, alweer vrijdag, alweer weekend. Alhoewel, doordeweeks of weekend maakt voor ons op dit ogenblik niet heel veel uit. Het enige verschil is, dat de weekends meestal betekenen, dat we familie zien. Of wij gaan daar naartoe of, zoals dit weekend, zwager en liefste hondje van het Zuidelijke halfrond komen onze kant op. De voorspellingen qua wind zijn voor dit weekend eindelijk goed, het wordt perfect weer voor surfen, duiken en strand. Al moet je uitkijken in de zon hier, in de middag blijf ik er eigenlijk altijd uit. De ochtenden en eind middag/avond zijn heerlijk, het midden van de dag is bloedheet. Tenminste, deze kaaskop kan het niet heel goed handelen.

Vanochtend alweer een pilatesles, vandaag een stuk pittiger dan gisteren, maar prima te doen. Het luie zweet weggewerkt en ik voel mijn lijf sterker worden, wat natuurlijk alleen maar goed is. Nadat de les afgelopen was kwam Glen me ophalen en gingen we naar huis om even om te kleden en ons klaar te maken voor een wandeling naar het dorpje verderop. Dankzij Justin hebben we een wandeling ontdekt door de natuur naar St. Francis Bay. Een dik half uurtje heen en een half uur terug, ideaal dus. Het plan was, om daar even lekker een kop koffie te drinken met eventueel een ontbijt, maar helaas.

Loadshedding gooide roet in het eten, oftewel: de koffie kon niet gemaakt worden, want er was geen stroom. Nu hadden we natuurlijk iets anders kunnen drinken, maar we hadden water bij ons en frisdrank drink ik eigenlijk nooit met uitzondering van kombucha. Nou ja, change of plans, we besloten dan maar terug naar huis te wandelen, aangezien het niet heel ver was.

Thuis aangekomen de boodschappentas gepakt en op naar de supermarkt, maar eerst naar het daarbij gelegen restaurant The Rambling Rose, onze favoriete stek in St. Francis Bay. Uiteindelijk dan toch m'n cappuccino en een heerlijke wrap met groenten en daarnaast een salade. De ober, die ons eten kwam brengen, moest lachen met mijn bestelling. Hij had die dag nog niet zo'n gezond eten geserveerd, het komt niet heel vaak voor blijkbaar.

Na het heerlijke eten boodschappen gedaan en weer terug naar huis. Even opruimen en schoonmaken, zodat het bezoek weer in schone bedden slaapt en een schone badkamer heeft. Het lijkt wel een B&B, zo voelde het tijdens het schoonmaken en klaarmaken van de kamer voor logee. Kan ik alvast oefenen. Het blijft op de een of andere manier een droom van mij...

Inmiddels zijn de logees gearriveerd en gaan we ons klaarmaken voor duiken, surfen en paddelen. Voor ieder wat wils hier, je moet wel wanneer je hier langere tijd bent. Wanneer je niets met de zee hebt, raak je uiteindelijk verveeld denk ik. Je kunt wandelen, maar uiteindelijk is het fijn daar ook iets naast te hebben. Ik heb dat nu wel gevonden met Pilates, yoga, zwemmen/poedelen en boogieboarden naast de dagelijkse wandeling. Ideaal, ik kom fitter dan ooit terug denk ik!

Deze week ook weer verschillende keren met onze lieve meiden gebeld en wat is het fijn te weten, dat het zo goed gaat met ze en met Toby. Natuurlijk zijn er af en toe dingetjes waarvoor ze bellen, maar het wordt allemaal opgelost en het zijn allemaal kleinigheden, die nu eenmaal voorkomen. Ik denk dat het voor ons goed is, dat wij samen dit doen en voor de zussen is het denk ik heel goed, om samen te ervaren hoe het is om op jezelf te wonen in een vertrouwde omgeving. Ze zullen vast hun irritaties hebben soms, maar volgens mij kunnen ze het prima vinden samen. Het is zo leuk, om te zien hoeveel lol ze ook samen hebben. Wanneer we (video-)bellen schieten ze regelmatig in de lach samen en ziet het er allemaal heel relaxed en fijn uit.

Het komt er op neer, dat zij ons niet echt missen en om heel eerlijk te zijn vinden wij het hier ook wel prima. Natuurlijk zou ik het hartstikke leuk vinden de meiden en toby weer te zien, maar het is geen must. Net zoals toen Bo in Zuid-Afrika, Italie en Maleisie was, is het gewoon heel fijn om met elkaar te spreken, elkaar te kunnen zien, maar dan is het ook gewoon prima.

Ik denk, dat het heel gezond is, om ook zonder elkaar te kunnen. Liefde is in mijn ogen ook vooral loslaten en wanneer je ziet, dat degenen waarvan je zoveel houdt okee zijn, is het goed. Op de een of andere manier zit je zo in elkaars hart denk ik, dat het prima is om een tijdje van elkaar weg te zijn. Geluk komt in de eerste plaats uit jezelf en wanneer je daar je geluk niet vindt, zul je het ook niet bij een ander vinden denk ik. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Dat wij van onze meiden houden, meer dan wat ook, doet niets af aan het feit, dat we het samen nu ontzettend fijn hebben. Ik kan het eigenlijk iedereen aanbevelen: met je partner weg, zodra de kinderen voor zichzelf kunnen zorgen. Weer een tijd samen zijn, weg van de dagelijkse beslommeringen zorgen ervoor, dat je elkaar weer (her)ontdekt. Glen en ik zijn nu bijna 5 weken vrijwel 24 uur per dag samen en er is nog geen irritatie of onvertogen woord geweest.

Nu denk ik ook wel, dat wij gewoon heel goed bij elkaar passen, a match made in heaven 🥰. Het zal niet voor ieder stel gelden, wanneer ze na 22 jaar getrouwd nog steeds echt gek op elkaar zijn en het gewoon fijn vinden bij elkaar te zijn. Dit klinkt misschien romantischer dan het is, maar het is gewoon een fijn en veilig gevoel om bij Glen te zijn. Soms zitten we in dezelfde kamer, de een leest iets, de ander is wat anders aan het doen. Er wordt niet veel gezegd, maar het is prima. Gewoon prima. En dat is zo'n fijn gevoel. Dat je iemand gevonden hebt, waarmee je al heel wat stormen hebt doorstaan, maar waarbij je nog steeds het gevoel hebt, samen oud te willen worden.

Ik realiseer me heel goed, dat het een voorrecht is zo'n liefde te ervaren in je leven. Vaak bedenk ik me, dat wanneer er ooit een einde komt aan mijn bestaan hier, ik hoe dan ook een prachtig leven gehad heb. Dit klinkt wat dramatisch en geloof me, ik moet er echt niet aan denken, dat dat nu al gebeurt. Maar het is gewoon een mooie gedachte denk ik. Gewoon tevreden zijn met waar je bent, wat je hebt en de mensen, die deel uitmaken van ons leven op dit moment.

Alle mooie dingen, die we nog mee mogen maken zijn een prachtige bonus op al het moois, wat we iedere dag mogen beleven. Hier en thuis in Nederland. Een mooie gedachte, om de dag mee af te sluiten en te beginnen aan alweer een weekend in Zuid-Afrika.

Jullie allemaal een mooi weekend gewenst, waar je ook bent.

Liefs,

2. Glen & Ingrid Potgieter:
    🥰❤️😘
  3. Jean:
    9 maart 2024
    Thank you for sharing something deep and personal. It's wonderful to be able to say that you are in a happy place.
  4. Glen & Ingrid Potgieter:
    9 maart 2024
    It is the most wonderful feeling an happy to share ❤️
  5. Yvette de Bruijne:
    9 maart 2024
    Wat een mooie tekst Ingrid! Prachtig verwoord, zo puur! Is ook zoals ik je heb leren kennen, een mooi en puur persoon! Heel fijn om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben daar en dat het allemaal goed gaat met de meiden. Zie zulke prachtige foto’s voorbij komen, compleet andere wereld waar je nu bent. Enjoy! ❤️
  6. Glen & Ingrid Potgieter:
    9 maart 2024
    Hey lieve Yvette! Wat leuk om je reactie te lezen, dankjewel! Ja, het is een hele goede keuze geweest, iedere dag blij met wat we hier mogen meemaken. Het is perfect hier. Ben benieuwd hoe het met jou gaat! Liefs, ❤️

Jouw reactie