Leggings

23 februari 2024 - Cape St Francis, Zuid-Afrika

Het is weer vroeg, wanneer ik wakker word vandaag, iets voor zessen. Straks naar mijn eerste pilatesles bij een studio hier in het dorp. Het lijkt me leuk mensen te leren kennen hier en dit is denk een ideale manier daarvoor. Daarnaast wil ik mijn lijf weer sterker laten worden, nadat ik in het afgelopen jaar niet heel veel aan sport heb kunnen doen door de pijn in mijn gewrichten. Dat is nu vrij rustig gelukkig, dus ik denk dat pilates een mooie manier is om weer wat spierkracht op te bouwen. We gaan het zien...

Best dom eigenlijk hoe ik thuis een la vol met sportbroeken heb, maar er niet aan gedacht heb er ook maar eentje in mijn koffer te gooien toen we vertrokken. En aangezien dat toch wel handig is voor een pilatesles, gingen we gisteren op pad om er dan toch maar eentje te kopen.

In het wat grotere dorp hier verderop zijn verschillende surfshops te vinden en er is een winkel met alleen maar yoga en vrije tijdskleding. Dat zou moeten lukken dus.

Eenmaal aangekomen in de eerste winkel vraag ik in mijn beste Engels, wat eigenlijk zeker wel prima is, al zal ik nooit als een native klinken, naar een legging. "Good afternoon, do you sell leggings?¨, was mijn vraag. De Blik!!! Hahahahaha, achteraf moet ik er zo om lachen. Ze snapte niet waar ik het over had, totdat ik zei, dat het voor een workout was. "Oh, you mean tights!" Uhm, ja, I guess???

Nou ja, uiteindelijk kwamen we bij de "tight" en bleek dat ze alleen 3/4 lengte verkochten en die wilde ik niet.

Op naar de volgende winkel, waar ik dus in plaats van naar leggings naar tights vroeg. En ja hoor, het werkte! Ze wist gelukkig meteen waar ik het over had en even later stond ik in het pashokje. Een paar modellen aangepast en uiteindelijk naar huis met een meer relaxed zittend broekje, geen legging.

Ik weet niet waarom, maar heb me nooit op mijn gemak gevoeld in een legging en zal dat ook nooit doen ben ik bang. Ik vind het gewoon niet mooi en ik weet dat het vooral comfortabel moet zijn, maar wat mij betreft wil het oog ook wat. Lang verhaal kort: ik ben qua outfit klaar voor mijn eerste lesje.

Gewoon naar een sportles in het dorp alsof ik een inwoner ben in plaats van toerist. De eigenaresse van de studio klonk hartstikke aardig, dus ik heb zo'n idee dat het helemaal goed gaat komen. Wie weet daarna nog een koffietje bij het ernaast gelegen restaurantje en de eerste stappen naar nieuwe mensen leren kennen zijn gemaakt.

Vanmiddag komt mijn zwager misschien met mijn grote hondenvriendinnetje, Riley. Een hele lieve, leuke Stafford, waar we allemaal gek op zijn. Meestal gaat hij speervissen en gaat er dan aan het einde van de dag een vis op de braai. Klinkt luguber misschien, maar ik denk persoonlijk dat het een meer respectvolle manier is van een vis vangen dan de massavisserij, waaruit we normaal gesproken een vis eten. Ikzelf zal er niet van eten denk ik, vis is nooit mijn favoriete soort eten geweest. De smaak van de zee vind ik gewoon echt niet lekker. Niet mijn ding, net zoals de leggings ;).

Helaas kan mijn schoonzus niet meekomen door familieomstandigheden, maar dat is het fijne van deze drie maanden; dat komt wel weer. Er is geen haast deze keer.

Als het goed is later vandaag ook nog de zee in, dat is in twee weken tijd al een gewoonte geworden, waar ik eigenlijk niet meer zonder wil. Had je me dat twee weken geleden gezegd, had ik je aangekeken alsof je gek was. Glen heeft me al de hele tijd sinds we wisten dat we deze 3 maanden zouden gaan, aan mijn kop gezeurd over boogieboarden. Simpel gezegd met een klein board, waarop je bovenlijf ligt, een golf pakken en je mee laten gaan tot je op het strand terecht komt.

Ik, die dat zou gaan doen? Echt niet! Sinds gisteren kan ik zeggen, dat ik ook dat toch gedaan heb. En het was echt zo leuk! Wanneer je op het juiste moment meegaat met de golf is het echt zo'n gaaf gevoel. Je hoeft niets te doen, alleen maar te genieten met een big smile op je gezicht. Want dat is wat automatisch gebeurt dan.

Voor dit weekend hebben we verder geen plannen, we zien iedere dag wel hoe het komt en grappig genoeg komen we de dagen prima door zonder ons te vervelen. Gewoon leuke dingen doen waar je normaal geen tijd voor hebt of neemt en genieten van ieder moment.

Fijne dag vandaag, maak er weer wat moois van :)
XXX

Jouw reactie