Dag 2

8 februari 2024 - Cape St Francis, Zuid-Afrika

Terwijl we net genoten hebben van ons avondeten, dit keer thuis, gaan we allebei een stukje tekst schrijven voor deze blog. Glen in het Engels en vanuit zijn beleving, ik in het NL, vanuit mijn beleving.

Juist leuk, denken wij, omdat je zo twee kanten, twee belevingen leest en daarbij kun je dan ook nog kiezen voor de taal die je het gemakkelijkst vindt.

Anyway, weer een dag voorbij hier. Vroeg wakker, maar niet vroeger dan anders en wanneer ik naar buiten kijk belooft het weer een mooie dag te worden. Ik ga naar beneden en maak voor mezelf een kop koffie en rol mijn yogamat uit op het houten dek buiten. Ik heb me voorgenomen hier een routine van te maken: 's morgen een lekkere yogaflow met houdingen waar ik op dat moment behoefte aan heb met daarna een korte meditatie.

Wanneer Glen ook wakker is, gaan we richting het strand (5 min van huis) en lopen we zo naar het centrum van het iniemienie dorpje hier. Daar aangekomen genieten we in het kleine koffieshopje van een heerlijke, versgemaakte smoothie. Daarna terug naar huis, om 9 uur weer thuis en genoten van deze heerlijke wandeling.

Daarna met de auto naar Jeffrey's Bay, daar is een mall met meerdere winkels. Nog even wat dingetjes kopen, die ik vergeten ben. Hierna terug naar St. Francis Bay voor een lunch bij the Rambling Rose, onze favo stek daar.

Wanneer we thuiskomen is het tijd voor rust. Ik merk dat m'n lijf het nodig heeft en sinds kort geef ik daaraan toe.

Een uur later word ik wakker en besluiten we te gaan zwemmen in de zee. Voor Glen heel normaal, voor mij best spannend. Deze zee is net wat heftiger dan onze Noordzee en de golven zijn altijd behoorlijk intimiderend. Stap voor stap gaan we steeds verder en op een gegeven moment besluit ik dat het tijd wordt dat m'n hele lijf ondergedompeld wordt.

Wat een heerlijkheid! De temperatuur van het water verfrist m'n hele lijf en ik besluit de golven niet te zien als eng, maar als een uitdaging om gewoon mee te gaan met hun flow. Zo fijn, om die angst over wat verkeerd zou kúnnen gaan los te laten en gewoon mee te gaan in wat is.

Weer een mooie stap gemaakt in het grote loslaten. Weer een mooie dag...🫶

1. Marieke:
    8 februari 2024